שני עקרונות מנחים אותי כעורכת בעלת ניסיון של שנים רבות עם מאות כתבי יד לפני שהופיעו כספר על המדף.
העיקרון הראשון: עורך הוא ככוהן בארון הקודש. תפקידי כעורכת הוא להתחבר אל רוח הכתוב ולהביא אותה לצלילות מכסימלית – לשמש ראי ממורק לכותב וליצירתו.
העיקרון השני: כל כתב יד הוא שילוב חד פעמי בין תוכן ללשון. כעורכת, אני חותרת להשיג הרמוניה שלמה בין לשון מדויקת, מוזיקה פנימית המייחדת כל כתב יד לעצמו, ובנייה עוצמתית של עלילה.
אף על פי שערכתי מאות ספרים – עיון, פרוזה מקורית ופרוזה מתורגמת – אני תמיד באה אל עריכת כתב יד חדש כאילו הוא בני הבכור. בלי אהבות קודמות, בלי שאיפות והעדפות מוקדמות. כולי מגויסת להאזנה לצורכי כתב היד, למה שהוא מבקש ממני לעשות למען המראתו כישות עצמאית רבת קסם לעצמה ולקוראיה.
בשנותי הרבות כעורכת ספרים שמחתי לתרום את חלקי למאות כתבי יד, בין אם ניתנו לי על ידי רוב הוצאות הספרים בישראל או באופן פרטי – לפני פניית הכותבים להוצאות לאור. כמו כן הייתי לא אחת סופרת צללים – דהיינו, מאזינה לסיפורי חיים ומעלה אותם על הכתב כיצירה אוטוביוגרפית.
מדגם מייצג לחלקי כעורכת רבי מכר:
אלה שנות, מאת נסים משעל, הוצאת ידיעות אחרונות
ספרי המתח של הרלן קובן, הוצאת ידיעות אחרונות
מסעותי עם ורה, מאת אדית זק, הוצאת מטר